Pierwszy tom Business Language Approaches inicjuje 
            nową serię wydawniczą w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Nysie, 
            której redaktorem jest prof. zw. dr hab. Julian Maliszewski, kierownik 
            Sekcji Języka Biznesu w Instytucie Neofilologii.
            Nowa seria wydawnicza stanowi forum wymiany myśli humanistycznej związanej 
            z językoznawstwem ogólnym, stosowanym, translatoryką, językami specjalistycznymi, 
            a w szczególności z językiem biznesu.
            W pierwszym tomie Business Language Approaches: Between Term and Metaphor 
            in Business English czytelnik znajdzie artykuły pracowników Państwowej 
            Wyższej Szkoły Zawodowej w Nysie, Politechniki Częstochowskiej czy 
            Uniwersytetu Śląskiego.
            Głównym tematem większości artykułów jest metafora. Swoje rozumienie 
            tego zjawiska językowego przedstawiają prof. zw. dr hab. Julian Maliszewski 
            (PCz, PWSZ w Nysie), dr Ewa Gumul (UŚ), dr Tomasz Drewniak (PWSZ w 
            Nysie). Reklamą oraz komunikacją marketingową jako zjawiskami językoznawczymi 
            zajmują się w swoich pracach dr Alina Bryll (PCz, PWSZ w Nysie) oraz 
            dr Aleksandra Radziszewska (PCz). Problematykę przekładu podejmują 
            dr Iwona Sikora (PCz, PWSZ w Nysie) oraz mgr Paulina Martynowicz (PWSZ 
            w Nysie). Leksykografię reprezentuje artykuł dra Mariusza Kamińskiego 
            (PWSZ w Nysie, PCz). Lokalizację na przykładzie języka angielskiego 
            i jego wpływu na język francuski omawia mgr Anna Grabiec (PWSZ w Nysie), 
            natomiast dr Marcin Walczyński (PWSZ w Nysie, WSZ "Edukacja" we Wrocławiu) 
            przedstawia społeczne i biznesowe przyczyny śmierci języków pidżynowych 
            i kreolskich.
            Tak szeroki zakres tematyczny artykułów zamieszczonych w pierwszym 
            tomie serii Business Language Approaches: Between Term and Metaphor 
            in Business English świadczy o tym, iż badania nad językiem biznesu 
            prowadzone są w bardzo wielu paradygmatach naukowych. Wielość podejść 
            do języka biznesu oraz różnorodność poglądów na aspekty tej odmiany 
            języka są tym, czego poszukuje redaktor serii w publikowanych artykułach. 
            Liczymy, że najnowszy tom pod redakcją prof. zw. dra Juliana Maliszewskiego 
            znajdzie grono życzliwych odbiorców, zainteresowanych lingwistyką 
            stosowaną i zastosowaniami języków w biznesie. 
            Zachęcamy do lektury!